środa, 21 grudnia 2016

Pyszne ciasteczkowo-czekoladowe lizaki (cake pops)

Pichcąc słuchałamSkrillex & Diplo feat. Kai "MIND"

Składniki:
400 g ciasta lub ciastek (zużyłam 250 g okrągłych biszkoptów i 150 g ciasteczek holenderskich bez czekolady)
125 g serka mascarpone
0,5 tabliczki mlecznej czekolady
2-3 łyżki miękkiego masła
1 łyżka kakao
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią

Na wierzch:
200 g mlecznej czekolady
1 łyżka oleju
kolorowa posypka (opcjonalnie)
1 łyżka likieru cointreau (opcjonalnie)


Na początku kruszymy ciasto/ciasteczka (rozdrobniłam je blenderem). Następnie dodajemy do nich mascarpone, roztopioną czekoladę, masło i cukier waniliowy i wszystko miksujemy lub mieszamy łyżką.

Masę wyjmujemy z miski i chwilę jeszcze zagniatamy rękami, aż składniki się połączą a masa będzie plastyczna. Wsadzamy ją do lodówki na ok. 10 minut.

Ze schłodzonej masy formujemy kulki (wielkości niedużego orzecha włoskiego).

Czekoladę (200 g) roztapiamy w kąpieli wodnej, dodajemy do niej 1 łyżkę oleju.
W międzyczasie przygotowujemy patyczki (mogą być plastikowe lub drewniane, ja użyłam słomek - każdą pocięłam na 2-3 części).
Końcówkę patyczka zanurzamy w roztopionej czekoladzie i natychmiast wbijamy w kulkę. Lizaki układamy patyczkami do góry i znowu chłodzimy, ok. 20 minut.

Jeżeli czekolada przestygnie, należy ją ponownie roztopić. 
Kulki obtaczamy w roztopionej czekoladzie i dowolnie dekorujemy, np. kolorową posypką.
Patyczki wbijamy w podstawkę (jeśli nie mamy nic takiego można również wykorzystać wytłaczankę - czyli tekturowe opakowanie na jajka ;))
Jeżeli jakaś kulka spadnie nam z patyczka, to równie dobrze można ją przełożyć do papierowej foremki na pralinki :)

Mniej więcej połowę lizaków obtoczyłam w czekoladzie i posypce, a drugą połowę zrobiłam w wersji 'dla starszych', tzn. do roztopionej czekolady dodałam nieco likieru cointreau. Powstała wówczas bardziej masa niż polewa i nią obtoczyłam pozostałe cake popsy.

Są pyyszne, ale jeżeli nie wszystkie znikną niedługo po zrobieniu, należy przechowywać je w lodówce :)

Smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz