sobota, 14 marca 2015

Bacalhau a Bras

Portugalczycy szczycą się tym, że posiadają 365 przepisów na potrawy z dorsza. Czy to prawda? Prawdopodobnie tak... nigdy wcześniej nie pomyślałabym, że dorsz może być tak pyszną potrawą. Dopóki nie wyjechałam do Lizbony i któregoś upalnego wieczoru nie zawędrowałam do malutkiej tawerny, gdzieś poza centrum miasta, prowadzonej przez pewne małżeństwo.Wewnątrz knajpki tylko cztery stoliki, a w menu sześć - może siedem pozycji. W tym bacalhau a bras. 
Kiedy dostałam go na talerzu, pomyślałam że dokonałam złego wyboru - ze względu na swoje kolory i konsystencję, potrawa wygląda mało reprezentacyjnie. Ale już po pierwszym widelcu, wiedziałam już dokładnie gdzie zawędrowałam - do kulinarnego nieba :)

Pichcąc słuchałam: Everest "LET GO"

Składniki:
2 duże cebule
500 g rozmrożonych filetów z dorsza
200 g chipsów ziemniaczanych (batata frita palha) * ew. 4 duże ziemniaki
4 ząbki czosnku
8 jajek
oliwa
sól
pieprz
natka pietruszki

Obiecuję, będzie bardzo szybko :)
Cebulę kroimy na pióra, a czosnek na kosteczkę. Podsmażamy je na oliwie, aż się zeszklą. Następnie dorsza rozdrabniamy w palcach na mniejsze kawałki i dodajemy do cebuli. Mieszamy i smażymy całość przez parę minut. Kolejno, na patelnię wsypujemy chipsy ziemniaczane* i jeszcze chwilkę smażymy.
Do osobnej miski wbijamy jajka, doprawiamy je solą oraz pieprzem i roztrzepujemy widelcem.
Rozbełtane jajka dodajemy do ryby i smażymy na średnim ogniu cały czas mieszając - do momentu, aż składniki się połączą.
Potrawę zdejmujemy z ognia zanim jajka się zetną. Doprawiamy jeszcze raz do smaku solą i pieprzem i posypujemy pokrojoną na drobno natką pietruszki.

* jeżeli nie uda nam się zdobyć chipsów ziemniaczanych ,możemy zrobić je sami:
Ziemniaki obieramy i dokładnie myjemy. Następnie kroimy je na słupeczki - jak najdrobniej potrafimy. Takie malutkie słupeczki smażymy na oleju przez około 15 minut

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz