piątek, 6 lutego 2015

Zupa dahl z soczewicy

Na początku zachwyciłam się nazwą, a kiedy przeczytałam listę składników, było już całkowicie jasne, że to zupa dla mnie. Niecodzienna, sycąca, z orientalnym aromatem indyjskich przypraw. Główny prym wiedzie w niej czerwona soczewica - połączona z mleczkiem kokosowym i moim ukochanym curry, przenosi mnie w odległe, azjatyckie obszary. Ruchliwe, miejskie bazary; feria zapachów i kolorów. Tak, to moje klimaty...

Przepis pochodzi z bloga: Kuchnia Letycji

Pichcąc słuchałam: Kings of Leon "FANS"

Składniki:
300 g suchej czerwonej soczewicy
500 ml przecieru pomidorowego 
250 ml mleczka kokosowego
700 ml wody
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżeczki przyprawy garam masala
2 łyżeczki curry
pieprz cayenne
sól
pieprz

Soczewicę hojnie płuczemy, a następnie wrzucamy do 700 ml wody i gotujemy około 10 minut. 
W międzyczasie cebulę kroimy w kostkę, czosnek ścieramy na tarce o drobnych oczkach i podsmażamy obydwa składniki na patelni z małą ilością oliwy.
Do cebuli i czosnku dodajemy przyprawy i podsmażamy jeszcze chwilę na małym ogniu, często mieszając, aby nam się nic nie przypaliło.
Do garnka z soczewicą dodajemy usmażoną i przyprawioną cebulę, a później przecier pomidorowy. Mieszamy naszą zupkę i gotujemy ją tak przez kilka minut. Po tym czasie, zdejmujemy garnek z ognia. 
W dalszej kolejności, dodajemy sok z cytryny oraz gwóźdź programu, czyli mleczko kokosowe. 
Całość mieszamy i próbujemy - w razie potrzeby swoich własnych kubków smakowych, doprawiamy jeszcze pieprzem, pieprzem cayenne i curry. Ja lubię mocno wyczuwalną nutę curry, dlatego zazwyczaj jeszcze dosypuję co nieco tego magicznego, złotego proszku :)

Smacznego! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz